Hoe kunnen wij de genocide op ONZE KINDEREN stoppen?

Suiker verslaafde zombie kinderen van tegenwoordigNooit eerder in de menselijke geschiedenis hebben we gezien zo veel “ouderdomsdiabetes” bij kinderen.

Er is meer dan 1000% toename in type 2 diabetes bij kinderen in de afgelopen twee decennia.

Veertig procent van de kinderen kampen tegenwoordig met overgewicht en 2 miljoen zijn morbide obesitas (ernstig overgewicht).
Meer dan de helft (54%) van de moeders met een obesitaskind vindt niet dat haar kind te dik is.

He, hoe lang ben je nog van plan met gesloten ogen rond te lopen? Word eens wakker!!!!!

Suiker wordt door je lichaam als alcohol gezien. Het kan dezelfde schade in je lichaam aanrichten als alcohol.

En suiker zit tegenwoordig overal van stroop met een hoog fructosegehalte en vruchtensap, tot agavesiroop en honing (behalve rauw honing). Vooral fructose – en wij denken dan vaak fructose – dat is toch gezond, komt van fruit 🙂 .

Terwijl je misschien al voorzichtig bent door niet te veel alcohol te gebruiken, kan het nu dus tijd worden om wat nauwkeuriger te kijken naar de net zo schadelijke effecten die in verband kunnen worden gebracht met je gebruik van frisdrank, vruchtensappen en van andere gezoete levensmiddelen en dranken.
Als je veel suiker consumeert (en dat is helemaal niet moeilijk omdat suiker overal in zit – zelfs in vleeswaren) kan je verslaaft aan raken. Het zelfde verslaafd als aan drugs, alcohol en Tabac.

Fructose en ethanol (alcohol) hebben allebei onmiddellijke narcotische effecten, die in verband kunnen worden gebracht met hun dopamine-achtige eigenschappen. Op dezelfde manier waarop alcohol kan leiden tot de neerwaartse spiraal van dwangmatige overconsumptie, heeft fructose de neiging om een onverzadigbaar en intens gevoel op te roepen van aangename zoetheid, dat ons er vaak toe brengt om er veel meer van te gebruiken dan wat ons lichaam werkelijk aan kan.

Is je kind al te dik en verslaafd aan suiker geworden?

In onze samenleving kunnen de kinderen niet alcohol gebruiken, het is niet toegestaan. Ook om Tabac te kopen moet je bepaalde leeftijd hebben.
Maar wel een behoorlijke dosis geraffineerd suiker die in al die lekkere snoep en koekjes zit.

We staan toe onszelf en onze kinderen om verslaafd te raken aan dit ingrediënt dat de grootste oorzaak van obesitas en overgewicht is – dood oorzaak nummer een.
Aangezien alle fructose in de lever verwerkt wordt leidt dat er toe dat je lever op dezelfde manier wordt belast en beschadigd zoals alcohol en andere giftige stoffen dat doen. En net zoals alcohol, wordt fructose direct omgevormd tot vet. Dat leidt tot insulineresistentie, dyslipidemie (abnormale vetgehaltes in het bloed), en vorming van vet in de lever zelf.

 

Gezondheidseffecten van te veel fructose, in vergelijking met te veel alcohol

 

Chronisch Ethanolgebruik Chronisch Fructosegebruik
Hoge bloeddruk Hoge bloeddruk
Cardiomyopathie (risico op aritmie of plotselinge hartdood of allebei) Myocardinfarct (in de volksmond hartaanval genoemd)
Dyslipidemie (te veel vet in het bloed) Dyslipidemie (te veel vet in het bloed)
Pancreatitis (alvleesklier ontsteking) Pancreatitis (alvleesklier ontsteking)
Obesitas (zware overgewicht) Obesitas (zware overgewicht)
Leverfunctiestoornis (ASH) Leverfunctiestoornis (NASH)
Foetaal alcohol syndroom Foetale insulineresistentie
Verslaving Gewenning die een verslaving kan worden

 

De wetenschappelijke literatuur laat zien dat fructose veel schadelijker is dan ethanol, vanwege de zeer brede negatieve uitwerking op de gezondheid van de mens. Naast de hierboven geschetste acht nadelige gezondheidseffecten die in verband kunnen worden gebracht met het gebruik van fructose, zijn er minstens 70 andere nadelige gezondheidseffecten.

Hier zijn 10 simpele tips hoe jij en je kinderen af kunnen kikken van verlangen naar suiker.

  1. Meid (of het liefst – gebruik het niet) “junk food” – loop weg van cafetaria’s en M’c donalds als leven van jou en je kinderen je lief is. Deze voeding is vol met geraffineerd suiker en transvetten.Verborgen transvetten en andere troep.
  2. Zorg dat je serotonine omhoog gaat. Deze wordt ook nog een geluk hormoon genoemd. Deze wordt aangemaakt door een glycemisch laag dieet, dagelijkse oefening en goede nacht rust.
  3. Ga sporten. Pak je hardloopschoenen of een springtouw. Of kijk wat kettlebell voor je kan doen. (Klik hier en zie een voorbeeld)
  4. Gebruik natuurlijke suikers (bijvoorbeeld: Stevia of rawe honing – maar ook niet te veel.)
  5. Vind lekkere alternatieven zonder suiker: je ontzegt jezelf iets, dus zet daar iets tegenover, zodat je niet het gevoel krijgt steeds te moeten lijden. Dit was voor mij heel belangrijk. We eten geen geraffineerde suiker meer maar het is handig als je jezelf op z’n tijd ook kunt verwennen met lekker eten zonder suiker. Vergeet niet om inspiratie op te doen met onze recepten Groen, Lekker en Gezond – Receptenboek 
  6. Werk aan je Mindset. Gebruik je denkkracht om jezelf te veranderen. Alles begint met een gedachte. Sta elke dag even stil bij de schade die suiker in je lichaam aanricht. Ga even stil zitten, sluit je ogen en richt je aandacht naar binnen, naar je hart en je bloedvaten en bedenk hoe zwaar je organen het hebben met het wegwerken van die bergen suiker…
    Bedenk hoe moe en futloos je ervan wordt….
    Bedenk welke ziektes je over jezelf afroept.
    Je wil je zelf en je partner/kinderen toch niet opzettelijk moe en dik zien? Je zal ze toch ook niet opzettelijk vergiftigen? Je wil ze toch ook niet ziek zien? Is het volgende koekje of snoepje echt al die ellende waard?
  7. Ruim de voorraadkasten op. Zorg dat je geen snoep of andere verleidingen in huis hebt.
  8. Drink voldoende water.
  9. Lees verpakkingen neem desnoods een vergrootglas of bril mee naar de winkel :-D. Dit is de beste manier om bewust te worden van wat er allemaal in de producten zit voordat je ze koopt. Bewust worden van hoeveel suiker een bepaald product bevat is een eerste stap om jouw suikerverslaving de baas te worden.
  10. Sluit je aan bij een gelijkgestemde mensen en ondersteun, verspreid en doe mee aan de initiatieven voor gezond eten en geef een goed voorbeeld aan je kinderen. Sluit je aan bij onze “Mindful Eten Met Gevoel” Potluck en ondersteun je lokale farmers.

1 Reactie op Hoe kunnen wij de genocide op ONZE KINDEREN stoppen?

  • Zou al goed zijn als er posters van bovenstaande bizarre foto (ziek kind met snoep) in scholen werden opgehangen. Kinderen zijn héél slim, ze kunnen de link dan meteen leggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

AGENDA

Thuis in mijn lichaam volgers

Volg ons op Twitter

Top berichten

Onze aanbevelingen