Wat maakt je gelukkig – 22 geheime gewoonten

Gelukkig zijn is het doel van het leven!Veel mensen brengen hun leven door wachtend om gelukkig te zijn. Je denkt misschien, “had ik maar meer geld,” of “kon ik maar afvallen,” of … vul maar in, dan zou ik gelukkig zijn.

Nou hier is een geheim: je kunt op elk moment gelukkig zijn.

Het is niet altijd makkelijk, maar je kunt ervoor kiezen om gelukkig te zijn, en er is niemand die je kan stoppen, behalve jezelf.

De waarheid is: geluk is niet afkomstig van rijkdom, perfect uiterlijk of zelfs een perfecte relatie. Geluk komt van binnenuit.

Dit is de reden waarom, als je echt gelukkig wilt zijn, je moet werken aan jezelf.

En misschien moet je juist niets doen!

“Onderschat de waarde van niets doen niet, gewoon meegaan met de dingen, te luisteren naar alle dingen die je niet kunt horen en je niet druk maken.” ~ Winnie de Poeh

Wat is het geheim?

“Gelukkig zijn” kan je leren net als andere vaardigheden. Degenen die gelukkig zijn hebben bepaalde gewoonten die ze volgen. Als je leert om deze gewoonten toepassen in je eigen leven, bestaat er een goede kans dat je ook gelukkig wordt. Hier onder zijn 22 gewoonten die je kunt gebruiken om jouw leven te verbeteren en meer geluk te ervaren.

 

  1. Laat de Wrok varen
    Vergeven is noodzakelijk voor je eigen geluk. Wrok, woede, pijn en andere negatieve emoties staan in de weg van je eigen geluk. Loslaten van een wrok bevrijdt je van relativiteit en laat meer ruimte voor positieve emoties.

    Niemand kan mij pijn doen zonder mijn toestemming. -Mahatma Gandhi

  2. Behandel iedereen Vriendelijk
    Vriendelijkheid is niet alleen besmettelijk, het is ook bewezen dat het bijdraagt aan geluk. Als je aardig voor anderen bent, je hersenen produceert “feel-good” hormonen en neurotransmitters zoals serotonine en je bent in staat om sterke relaties met anderen op te bouwen vol van positieve gevoelens .
  3. Beschouw jouw problemen als uitdagingen
    Wijzig je interne dialoog, zie een “probleem” als een uitdaging of een nieuwe kans om je leven te veranderen en verbeteren. Elimineer het woord “probleem” uit je geest en woordenboek volledig en vervang het met het woord “uitdaging”. Zo heb je straks leven vol uitdagingen .
    Klinkt veel positiever, toch?
  4. Wees dankbaarheid voor wat je hebt
    Mensen die zijn dankbaar voor wat ze hebben zijn beter in staat om te gaan met stress, hebben meer positieve emoties, en zijn beter in staat om hun doelen te bereiken. De beste manier om de positieve kracht van dankbaarheid te benutten is een dankbaarheid schrift bij te houden, waarin je opschrijf precies waar je dankbaar voor bent. Doe dat heel actief elke dag en kijk naar wonderen die gaan gebeuren. Je zult merken dat je stemmingen beter zijn , meer optimisme en dat je fysieke gezondheid vooruit gaat.
    Lees dit boek en doe de oefeningen erin en je zult zien dat je binnen 28 dagen je leven heel andere wending zal krijgen en je meer richting Geluk zal lopen.
  5. Grote droom
    Als HSP durf groot te dromen
    Durf groot te dromen – stel grote doelen op. Doelen waar je hart sneller gaat kloppen en je vlinders in je buik krijgt, in plaats van je te beperken. Als je groot durf te denken dan open je jouw geest om meer optimistisch, positief te zijn en in dit staat kan je veel meer bereiken.
  6. Maak kleine ongemakken niet te groot
    Hoe vaak is je niet overkomen dat een ongemak na een jaar, maand of week er niet meer is en vanzelf opgelost is? Ik weet dat ik nog op mijn werk ALLES af wil hebben. Een keer is mij dat niet gelukt en toen ik van vakantie terug kwam meer dan de helft van de stapel was al opgelost. Gelukkige mensen weten hoe ze in het Nu moeten leven en 1 voor 1 taak uitvoeren en dingen waar ze geen invloed op hebben van de rug af laten glijden.
  7. Spreek goed over de anderen
    Het kan zo verleidelijk zijn om in de pauze op kantoor te gaan roddelen over een collega, of je baas of over de politiek die niet deugt. Maar negatief praten over anderen is als het nemen van een bad van negatieve emoties, je lichaam zuigt het op. In plaats daarvan, maak er een gewoonte om alleen maar positieve dingen te zeggen, mooie woorden over andere mensen, en je zult helpen meer positief denken te stimuleren in je eigen leven ook.
  8. Vermijd het maken van excuses
    Het is zo makkelijk om anderen de schuld te geven voor mislukkingen in je leven. Gelukkige mensen nemen 100% verantwoordelijkheid voor hun fouten en misstappen. Gebruik dan het falen als een kans om het ten goede te veranderen.
  9. Leef in het NU
    Sta jezelf toe om volledig opgenomen te worden in wat het ook is dat je nu doet, en neem de tijd om echt te zijn in het huidige moment. Vermijd afspelen van de in de verleden “negatieve- gebeurtenissen-film” in je hoofd of zorgen te maken over de toekomst, gewoon genieten van wat er gaande is in je leven nu.
  10. Wordt wakker op hetzelfde tijdstip Elke Ochtend
    Opstaan op hetzelfde tijdstip iedere dag (bij voorkeur een vroege tijdstip – ik sta rond 6 uur op en liefst nog eerde in de zomer) is niet voor iedereen makkelijk. Maar dat zal je helpen bij de gewone bioritme dus je zult daardoor waarschijnlijk meer energie ervaren. Plus, de gewoonte om elke dag vroeg op te staan is wat veel succesvolle mensen doen en ze beweren dat dit verbetert hun productiviteit en focus. Ik heb gecheckt en het klopt.
    In ons land (Kroatië/Servië hebben wij gezegde: wie vroeg op staat heeft twee keer meer geluk! – letterlijk vertaald)
  11. Je bent bijzonderVergelijk jezelf niet met de anderen – levens gevaarlijk
    Je leven is uniek, dus vergelijk jezelf niet met een anderen. Denk niet dat iemand beter is dan jij of dat je beter bent dan iemand anders. Iedereen heeft eigen unieke eigenwaarde. Meet je eigen succes op basis van jouw eigen vooruitgang alleen, niet die van anderen.
  12. Omring jezelf met positieve mensen (VERPLICHT)
    Het gezegde “Misère trek misère aan” is helemaal waar. Dat is waarom je beter kunt omringen met vrienden en mensen die optimistisch zijn.
  13. Je hebt niet de goedkeuring van anderen nodig
    Het is belangrijk om je eigen dromen en verlangens te volgen. Let niet op de mensen die je zeggen dat het niet mogelijk is. Het is fijn om de mening van anderen te horen, maar gelukkige mensen blijven trouw aan hun eigen hart en hebben geen goedkeuring van buiten nodig.
  14. Neem de tijd om te luisteren
    Luisteren helpt je voordeel te halen van de wijsheid van anderen. Als je goed luister krijg je vaak mooie ingevingen en ideeën om je eigen leven in te richten.
  15. Koester positieve sociale contacten
    Positieve sociale relaties zijn een sleutel tot geluk, dus zorg ervoor dat je de tijd hebt om vrienden, familie en je dierbare te bezoeken.
  16. Mediteren
    Meditatie helpt je je beter te focussen, kalmeert je zenuwen en ondersteunt jouw innerlijke rust. Onderzoek laat zien dat het zelfs kan leiden tot de fysieke veranderingen in je hersenen zodat je je gelukkiger gaat voelen.
  17. Eet goed
    Wat je eet beïnvloedt direct jouw stemming en energie niveau op zowel de korte als lange termijn. Terwijl het eten van rauw onbewerkt voedsel kan maken dat je je gelukkiger voelt, het eten van bewerkte junkfood zal je traag en gevoelig voor chronische ziektes maken. Mijn 80/20 voeding plan (80 rauw 20 light gekookt en plantaardig) is een uitstekend hulpmiddel om je te helpen kiezen voor de beste voeding voor zowel de fysieke en emotionele welzijn. Kijk hier op voor inspiratie
  18. Oefenen
    Oefening verhoogt niveaus van gezondheid bevorderende chemicaliën in de hersenen, zoals serotonine, dopamine en noradrenaline. Deze kunnen helpen de effecten van stress te minderen en ook de symptomen van depressie te verlichten . In plaats dat je na oefenen kijkt als een middel om gewicht te verliezen, het ziekte te voorkomen, en langer te leven op lange termijn, kijk ook na oefenen als een dagelijks hulpmiddel om je direct beter te voelen, stress te verminderen en je gelukkiger te voelen.
  19. Consumiender
    Rommel zuigt direct de energie uit je en gaat gepaard met gevoelens van chaos. Rommel is vaak een onbewuste bron van stress die gevoelens van angst, frustratie, afleiding en zelfs schuldgevoelens opwekt. Dus geef je huis en kantoor (werkplek) een rommel make over, ruim op de overtollige papieren, dozen, prullaria en andere “dingen” die niet alleen de ruimte in je fysieke omgeving in nemen, maar ook in je geest.
    Kijk op dit soort sites en groepen voor inspiratie https://www.facebook.com/groups/zelfvoorzienendtwente/
  20. Wees eerlijk
    Elke keer als je liegt, neemt je stress gehalte toe en wordt je zelfvertrouwen beschadigt. Bovendien, als anderen erachter komen dat je een ‘leugenaar’ (ook niet om bestwil) bent, zal dat je persoonlijke en professionele relaties beschadigen. Vertellen van de waarheid, aan de andere kant, verhoogt je geestelijke gezondheid en staat anderen toe vertrouwen in je op te bouwen.
  21. Neem heft in eigen handen
    Vermijden dat andere mensen bepalen de manier waarop je leeft. In plaats daarvan neem heft van jouw leven in eigen handen en bepaal je eigen doelen en dromen en ontwikkel het gevoel van eigenwaarde.
  22. Accepteer wat niet kan worden veranderd
    Alles in je leven is niet perfect , en dat is helemaal in orde. Gelukkige mensen leren om onrecht en tegenslagen in hun leven, die ze niet kunnen veranderen te accepteren, en in plaats daarvan zetten hun energie op het veranderen van wat ze kunnen controleren en verbeteren.

 

8 Reacties op Wat maakt je gelukkig – 22 geheime gewoonten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

AGENDA

Thuis in mijn lichaam volgers

Volg ons op Twitter

Top berichten

Onze aanbevelingen